Saturday, July 28, 2012

WANTED!!! Hadiah RM 10,000 ditawarkan KLPos sempena Merdeka.

Salam 1 Malaysia! Kita bakal menyambut bulan kemerdekaan dan KLPOS telah menganjurkan  satu pertandingan menarik bersempena sambutan hari kebangsaan ini. Pertandingan Video Merdeka terbuka kepada semua rakyat Malaysia secara individu atau berkumpulan dalam mempamerkan kreativiti mereka mengekspresi tema Janji Ditepati sebagai slogan Hari Kemerdekaan yang ke 55. Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai syarat pertandingan ini. Boleh KLIK LINK yang tertera di bawah gambar!

Merdeka Video Challenge
Sapa-sapa yang rasa terer nak bertanding dengan PaperWaris Cikai Production, boleh cuba! Untung rezeki anda RM10k!! Duit raya lepas raya!!

UMAT ISLAM DIBUNUH DI BURMA!! FOTO MERAGUKAN??!

Gambar-gambar yang kita kongsi mengenai pembunuhan umat Islam di Myanmar selama ini. Benarkah sampai begitu sekali kejamnya gambar-gambar yang dipaparkan. PaperWaris tidak menyangkal pembunuhan yang dilakukan terhadap saudara umat Islam kita di sana. Tetapi gambar-gambar kejam yang dimainkan di lama FB kebelakangan ini, menimbulkan keraguan soal di mana pihak pengaman antarabangsa bilamana kekejaman terhadap manusia seperti telah balik semula kezaman jahiliah.

KERAGUAN APAKAH DISEBALIK GAMBAR INI???
Sekadar ingin berkongsi sedikit fakta dari blog hebat sahabat PaperWaris. Untuk membaca selanjutnya sejauh mana kebenaran gambar-gambar yang kita sebarkan, sila klik LINK

Kredit to AAKJ.com dan Malaysia Instinct

SUDAHH!! Pengasas Sekinchan Ikan Bakar buat pulak!!!

KUALA LUMPUR 26 Julai - Seramai 110 peniaga di Setiawangsa yang sebelum ini tidak dibenarkan berniaga di bazar Ramadan Jalan Setiawangsa 9 di sini akhirnya lega apabila pengasas Restoran Sekinchan Ikan Bakar, Datuk Jamal Yunos membenarkan mereka berniaga di tapak miliknya.

110 Peniaga Bazar Ramadhan diberikan tapak percuma untuk berniaga
Wakilnya, Hashim Yunos berkata, memandangkan tapak yang menempatkan laman pengantin (BACA SINI ) tidak mempunyai sebarang aktiviti sepanjang bulan Ramadan ini, pihaknya membuat keputusan untuk membantu peniaga-peniaga tersebut.

Laman Pengantin Embun Kasih Sekinchan Ikan Bakar

"Kami bersimpati dengan nasib mereka kerana terpaksa berniaga di atas semak samun berhadapan Sekolah Setiawangsa.

"Di atas keprihatinan kami dalam membantu peniaga Melayu, tiada sebarang sewa bulanan dikenakan kepada mereka," katanya ketika ditemui Utusan Malaysia di sini semalam.

Sementara itu, Pengerusi Persatuan Usahawan Niaga Taman Setiawangsa (Punsetia), Abdul Halid Mat Karim berkata, pihaknya sangat berbesar hati dan bersyukur dengan kemurahan hati Datuk Jamal dalam membantu peniaga sepertinya.

"Sebelum ini kami (peniaga) ditentang habis-habisan oleh Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) untuk berniaga di mana-mana bazar Ramadan.

"Kami juga kesal dengan sikap sesetengah individu yang turut menentang kami sedangkan penduduk di sini tidak membantah kami berniaga," ujarnya dalam nada kesal.

Menurutnya, pihaknya juga akan memohon kepada DBKL untuk diberikan permit berniaga di situ.
Dalam pada itu, rata-rata peniaga yang ditemui meluahkan rasa gembira dan syukur di atas pemberian tapak bazaar Ramadan di kawasan itu.

Seorang peniaga, Zainab Salak Majid, 53 berkata, dia kesal dengan sikap DBKL yang tidak mahu memberi lesen berniaga tanpa alasan yang kukuh.

"Mereka (DBKL) kata kewujudan bazar ini akan menyebabkan kesesakan lalu lintas berlaku, walhal selama ini kami berniaga tiada pula yang merungut.

"Malah, DBKL juga memaklumkan bahawa penduduk sekitar membantah (pembukaan bazar Ramadan) tetapi berdasarkan kutipan tandatangan yang dilakukan pihak kami, lebih 1,000 penduduk menyokong bazar itu diteruskan," katanya.

Sementara itu, pesara tentera, Alias Ahmad yang juga dikenali sebagai Pak Yob berkata, peniaga di situ menolak untuk berniaga di AU Keramat kerana kawasan tersebut tidak mendapat sambutan menggalakkan selain akan hilang pelanggan tetap yang biasa membeli di gerainya.

"Jika DBKL mahu tolong kita (peniaga), kenapa beri tempat yang sememangnya mereka tahu tiada sambutan.

"Saya berharap kami dapat berniaga di kawasan ini pada bulan Ramadan yang akan datang," katanya. - sumber Utusan Online

Semoga usaha Dato Jamal dalam memartabatkan pengusaha-pengusaha kecil dan jalanan diberkati Allah dengan limpah kurnia dan rezeki dariNya. - PaperWaris

Promosi Sekinchan Ikan Bakar Sepanjang Ramadhan


Thursday, July 26, 2012

PERNIKAHAN : NIKMAT & RAHMAT - Raikan di Embun Kasih, Sekinchan Ikan Bakar, Ampang Waterfront.

Pernikahan merupakan satu nikmat dan rahmat yang dinantikan bakal-bakal pengantin baru. Dengan pernikahan dan majlis perkahwinan, pengantin baru mengharapkan doa restu dari kaum keluarga, saudara mara serta sahabat handai yang hadir bagi memeriahkan tarikh kebesaran raja sehari. Seterusnya berharap doa-doa yang baik diberkati Illahi.

Bagi memenuhi keselesaan jemputan perkahwinan, dan kelancaran majlis, restoran Sekinchan Ikan Bakar di Ampang Waterfront; kali ini tampil lagi membuat pembaharuan dengan memperkenalkan "wedding garden" EMBUN KASIH.


"Konsep laman perkahwinan ini diperkenalkan bertujuan untuk memudahkan bakal-bakal pengantin baru memilih tema yang tepat untuk meraikan hari kebesaran mereka disamping mendapatkan kemudahan katering bagi tetamu jemputan."


Keunikan laman perkahwinan Embun Kasih ini semestinya bakal menjadi satu kelainan istimewa terhadap bakal-bakal pengantin yang inginkan kepuasan dalam servis yang ditawarkan Sekinchan Ikan Bakar.



Di sempena bulan Ramadhan yang mulia ini...Bermula jam 6.00 petang nanti, 26 Julai 2012, restoran Sekinchan Ikan Bakar menjemput bakal-bakal pengantin, wedding planner, kakitangan syarikat korporat untuk menghadiri majlis berbuka puasa di Restoran Sekinchan Ikan Bakar Ampang Waterfront.

JEMPUTAN MAJLIS BERBUKA PUASA DI SEKINCHAN IKAN BAKAR AMPANG WATERFRONT JAM 6 PETANG INI!



Sekinchan Ikan Bakar amat berbesar hati menerima kunjungan anda. Makan malam untuk berbuka puasa akan disediakan percuma.




Kepada wedding planner, jurufoto perkahwinan, mak andam, dan lain-lain yang terlibat dengan program perkahwinan, inilah peluang anda untuk merebut peluang perniagaan dikalangan pelanggan-pelanggan yang berpotensi!! - PaperWaris

LAGI GAMBAR GUBAHAN MENARIK DI LAMAN PERKAHWINAN EMBUN KASIH, RESTORAN SEKINCHAN IKAN BAKAR AMPANG WATERFRONT, DI BAWAH :



BAGI YANG TIADA BERKESEMPATAN DATANG KE SEKINCHAN IKAN BAKAR AMPANG WATERFRONT, HADIRKAN DIRI ANDA DI MANA-MANA CAWANGAN KAMI YANG TERTERA UNTUK PROMOSI BUFFET SEPANJANG RAMADHAN DENGAN HARGA ISTIMEWA!!


Wednesday, July 25, 2012

Esok : Episod Tiga - DARI PENIAGA JALANAN, HINGGA USAHAWAN BERJAYA - Ep.3 : Onak Ranjau Gelombang Bisa.

Salam readers, episod ketiga dari kisah aku berkenaan usahawan muda Dato Jamal ni tak banyak yang aku nak ceritakan. Ia lebih kepada rumusan episod PERTAMA dan KEDUA. (Klik di tulisan biru untuk baca episod sebelumnya)

Setelah kejayaan demi kejayaan digapai, serta penglibatan Dato Jamal untuk mebantu anak-anak Melayu, kontroversi mula melanda apabila ternyata 'ada pihak' yang tidak menyenangi perbuatan beliau yang dilihat sebagai pembela nasib usahawan kecil terutamanya berbangsa Melayu.

Dato Jamal yang merupakan pengerusi kepada Majlis Bertindak Peniaga-Peniaga Kuala Lumpur mula menerima tamparan apabila beliau cuba membantu golongan peniaga yang mengalami kerugian akibat dari perhimpunan BERSHIT 3.0.

Dato Jamal mempengerusikan Bersih 4.0 sebagai desakan supaya penganjur Bershit 3.0 bertanggungjawab memberi pampasan kepada peniaga-peniaga kecil yang mengalami kerugian sewaktu perhimpunan haram berkenaan diadakan.

Dek kerana penentangannya terhadap Ambiga Srevanasen (aku pun taktau nak eja nama keling ni macam mana).Rata-rata penyokong kumpulan Bershit 3.0 telah mula menyebarkan fitnah jahat ke atas perniagaan ikan bakar beliau.

Dato Jamal telah menentang Ambiga yang membuat onar. Namun kemudiannya dia pula cuba dijatuhkan oleh pengikut kepada Ketua LGBT ini. Anda menyampah tengok Ambiga? Saya lagi menyampah....

Mereka telah membuat pelbagai fitnah ke atas perniagaanya disertakan ajakan memBOIKOT perniagaan restoran Sekinchan Ikan Bakar.

Oleh kerana tidak ramai yang tahu bahawa Dato Jamal selaku pemilik restoran Sekinchan Ikan Bakar merupakan orang yang bertanggungjawab menentang Ambiga LGBT. Orang ramai telah termakan hasutan dan fitnah dari pengikut tegar Ambiga LGBT, yang mengajak ke arah memboikot perniagaan Dato Jamal, yakni restoran Sekinchan Ikan Bakar dengan pelbagai momokan.

Antara banner momokan yang dicanang pencacai Ambiga.
Nah... momokannya hanya begitu.. tidak perlu dia cerita "Dato Jamal lawan Ambiga, jom boikot dia". Kerana pengikut pecacai Ambiga LGBT ini sedar, jika orang ramai tahu bahawa Dato Jamal ini merupakan orang yang menentang Ambiga dan membela nasib lebih 450 peniaga Melayu sekitar Kuala Lumpur yang mengalami kerugian. Pastinya lebih kuat sokongan ke atas beliau seterusnya menjahanamkan niat jahat mereka!

Perniagaan Sekinchan Ikan Bakar telah menerima sedikit tamparan pada ketika itu. Namun Dato Jamal masih mampu bertahan dan niatnya untuk terus membantu peniaga-peniaga yang dinafikan hak mereka sewaktu perhimpunan Bershit 3.0 agar terbela, tetap beliau teruskan.


Jadi kepada pembaca, PaperWaris harap pembaca faham mengapa Sekinchan Ikan Bakar milik Dato Jamal diboikot. Bukanlah kerana masakan di sana tidak enak, bukan juga kerana harganya mahal nak mampos. Pengikut-pengikut tegar Bershit 3.0 sebenarnya hanya mahu melihat beliau kecundang dalam perniagaannya kerana menentang tuan mereka; Ambiga LGBT.

PaperWaris sedar ramai yang tidak menyukai golongan berhimpun dan pembuat kacau serta pengakibat kerugian kepada peniaga-peniaga kecil yang mencari nafkah di ibukota. Malah lebih ramai menyampah dengan pengerusi perhimpunan onar tersebut, yakni Latok Ambiga LGBT. Dato Jamal merupakan seorang yang berani menentangnya dan membela nasib peniaga-peniaga kecil yang lain. Fahamilah niat baiknya demi membantu bangsa Melayu.

Banyak kedai terpaksa ditutup kerana adanya kera dan beruk sekitar KL yang merusuh.

PaperWaris berharap pembaca mendapat kefahaman tentang siapa Dato Jamal sebenarnya, dan apa tujuan beliau didatangkan oleh Allah ke muka bumi selain dari tanggungjawab dia ke atas dirinya sendiri.

Semoga Allah memberkati insan ini serta memurahkan rezekinya. - PaperWaris

ESOK!!! JANGAN LUPA HADIRKAN DIRI KE MAJLIS BERBUKA PUASA DI SEKINCHAN IKAN BAKAR AMPANG WATERFRONT. ISTIMEWA UNTUK BAKAL PENGANTIN, WEDDING PLANNER, MAK ANDAM DAN PHOTOGRAPHER. KITA SALING MEREBUT PELUANG! JAMUAN BERBUKA DISEDIAKAN PERCUMA!!!


BAGI YANG TIADA KESEMPATAN, SIALAH BERKUNJUNG KE MANA-MANA CAWANGAN UNTUK PROMOSI BERBUKA PUASA!! SPECIAL DI SEKINCHAN IKAN BAKAR!!



Tuesday, July 24, 2012

DARI PENIAGA JALANAN, HINGGA USAHAWAN BERJAYA - Ep.2 : Sekinchan Ikan Bakar dan Kontroversi!!!

Episod dua 

Sambungan dari penulisan semalam (BACA SINI).

Untuk entri episod kedua, aku nak berkongsi secara santai sahaja. Tak kurang 50 orang menghubungi aku melalui inbox memberitahu aku tak sesuai menulis dengan gaya bahasa yang formal dan berat. Menyukarkan pembacaan. Iyolah... aku tak rajin berblogging seperti nama-nama sohor macam AAKJ, Papagomo, RBF, HSE PK dan lain-lain..( takkan nak aku senaraikan...bila nak bercerita?)

Sambungan dari entri semalam:

Sekinchan Ikan Bakar

Setelah kejayaan demi kejayaan digapai insan bernama Jamal Md Yunos ini, imbauan nostalgia jerih payah yang dilalui sewaktu beliau mula-mula berniaga seawal usia 10 tahun di Pasar Sekinchan menerjah. Beliau begitu berhasrat membantu meningkatkan taraf hidup penduduk di kampung asal tempat kelahiran beliau, Sekinchan.


Dengan penglibatan beliau dalam bidang restoran dan makanan menerusi pembukaan restoran sekinchan Ikan Bakar. Beliau telah dapat mengalakkan industri tanaman serai oleh penduduk setempat. Hampir 2 tan serai diborong oleh beliau sehari dalam menghasilkan ramuan rencah ikan bakar. Dato Jamal juga membantu dalam memberikan wang pendahuluan kepada pengusaha tanaman serai sebagai satu galakan kepada mereka.


Dengan kemajuan dari penerimaan orang ramai terhadap resepi restoran Sekinchan Ikan Bakar, Dato Jamal telah berjaya membuka sebanyak 20 buah cawangannya yang lain di seluruh Malaysia. Sekaligus membuka peluang pekerjaan kepada lebih 700 orang pekerja, yang kebanyakannya adalah orang Melayu.



Begitulah hebatnya identiti yang dibawa seorang anak melayu, Dato Jamal; yang tampil membela nasib anak-anak Melayu yang lain.

Sebagai selingan dari cerita kejayaan beliau, terdapat kumpulan anak-anak yatim mengadu nasib dengan beliau.Anak-anak yatim ini asalnya datang ke Sekinchan Ikan Bakar mengadu rumah mereka yang diwakafkan telah dirampas.Simpati dengan nasib yang dialami mereka, atas rasa tanggungjawab sesama bangsa dan agama, keberadaan yang beliau kecapi hasil dari rezeki Allah Taala, tidak mengekang beliau dari membantu tangan-tangan yang memerlukan. 

Tidak timbul soal kedekut, tamak atau haloba pada beliau kerana Dato Jamal percaya dengan yakin, yakni "Rezeki Allah itu Luas untuk diKongsi". Beliau telah begitu bermurah hati menyerahkan rumah beliau di Sungai Buloh untuk dijadikan Rumah Anak Yatim Al Amin yang kini mempunyai lebih kurang 80 orang penghuni.

Dipandang sebagai insan yang berkemampuan yang suka menghulurkan bantuan, beliau dihormati oleh semua lapisan masyarakat. Beliau juga merupakan orang yang bertanggungjawab mencari dan mengumpulkan dana untuk pembedahan adik Fakrul Razi yang menghidap kanser hati.

SubhanAllah,..ya Allah, Engkau berkatilah insan ini.
_____________________________________________________________________________

Nama Dato Jamal semakin dikenali kian hari...ramai usahawan dan peniaga kecil mengangkatnya sebagai ikon usahawan bumiputera yang berjaya. Dato Jamal sendiri juga telah mengambil pendekatan untuk aktif dalam NGO yang membantu golongan usahawan dan peniaga-peniaga kecil. Dalam berkongsi pandangan dan kisah hidupnya, beliau juga ikut serta untuk menjadi pembela kepada usahawan-usahawan dan peniaga-peniaga kecil yang ditindas.

Datuk Jamal Md Yunus menyaksikan tuntutan gantirugi ekoran perhimpunan Bershit 3
Kontroversi mula melanda apabila sememangnya 'ada pihak' yang tidak menyenangi perbuatan Dato Jamal yang dilihat sebagai pembela nasib usahawan dan anak-anak Melayu. Namun beliau tekad dengan iltizamnya akan terus membantu golongan-golongan ini, kerana beliau mahu melihat usahawan anak Melayu menguasai semula bidang ekonomi supaya setaraf dengan bangsa-bangsa lain yang mendominasi ruang perniagaan di Malaysia dan tidak ditindas niat pihak yang tidak bertanggungjawab.
______________________________________________________________________________

Bersambung lagi...

Esok : Episod Tiga -  DARI PENIAGA JALANAN, HINGGA USAHAWAN BERJAYA - Ep.3 : Onak Ranjau Gelombang Bisa.

Biasalah, bila ada HERO mesti ada orang JAHAT.. cerita TAMIL selalu macam tu..- PaperWaris

 

Monday, July 23, 2012

DARI PENIAGA JALANAN, HINGGA USAHAWAN BERJAYA - Ep.1 : Usaha Tangga Jaya

"Anak melayu yang pakai kereta mewah Lamborghini." Rata-rata yang tahu Dato Jamal, kenal beliau hanya kerana kereta yang dimilikinya lebih dari mengenali latar belakang sebenar insan luarbiasa ini. Segala jerih payah yang dilaluinya sebelum beliau dapat bergelar seorang jutawan dan usahawan berjaya pada usia yang sebegitu muda ternyata menjadi sumber inspirasi kepada lebih ramai anak Melayu..

Dato Jamal Md Yunos

Aku sendiri, sebagai seorang anak Melayu, terpalit bangga membawa nama Melayu yang selama ini ditohmah dengan dikatakan mundur, pemalas, irihati dan hasad dengki. Ramai anak Melayu hari ni mampu bangkit setanding dengan bangsa-bangsa berjaya yang lain di dunia. Sekaligus menepis dakwaan sesetengah pihak yang memburukkan sikap etnik ini.

Semoga apa yang aku bakal kongsikan di bawah ini menjadi sambungan inspirasi kepada usahawan-usahawan muda serta anak-anak Melayu khususnya, dalam meniti perjalanan dan ranjau hidup demi bergelar insan cemerlang dan berjaya.


Dato Jamal bin Md Yunos merupakan salah satu contoh seorang anak Melayu yang boleh kita kagumi. Beliau dilahirkan pada 04 Ogos 1970 di Sungai Leman, Sekinchan, Selangor.

Sungai Leman Sekinchan

Penglibatannya dalam perniagaan udang dan ikan di Pasar Sekinchan seawal umur 10 tahun menunjukkan beliau merupakan seorang yang gigih dan rajin dalam mencari peluang rezeki.

Pasar Sekinchan

Tiadalah banyak pekerjaan yang dapat dilakukan beliau sewaktu menamatkan pengajiannya di Sekolah Menengah Dato’ Mustafa Pasir Panjang, Sabak Bernam. Hanya dengan berbekalkan kelulusan SPM, beliau telah berhijrah ke Kuala Lumpur untuk membuka gerai burger secara kecil-kecilan sehingga 2 tahun lamanya. Apa lagi yang beliau tidak lakukan demi mencari sesuap nasi di Ibu Kota... selagi ianya halal dan boleh beroleh hasil, beliau nekad lakukannya tanpa segan atau malu, biarpun berniaga air sirap dan nasi lemak di kaki lima sekalipun.


Demikian iltizam dan semangat beliau yang wajar dicontohi. Malah sebahagian dari hasil titik peluhnya akan disimpan dan dijimatkan untuk impiannya yang lebih besar... yakni melebarkan perniagaannya. Biarpun pada waktu itu, beliau hanya memasang angan untuk mendominasi perniagaan burger jalanan di sekitar Kuala Lumpur.

Dato Jamal bermula dengan menjual burger di jalanan. KL
Angan dan impian mampu menjadi kenyataan.Berkat sabar dan doa, serta kegigihan dan kesungguhannya, beliau berjaya melebarkan perniagaannya dengan memiliki 11 cawangan gerai burger dalam satu masa di seluruh Kuala Lumpur. Kejayaan ini membuatkan beliau lebih yakin dan percaya, ia bakal menjadi perangsang serta titik tolak dalam menentukan perubahan hidupnya.

Hebat bukan...? Belum aku sambung cerita seterusnya.. ini baru Babak pertama dalam episod pertama. Masih panjang lagi ranjau yang dilalui Dato Jamal biarpun telah berjaya. Sabotaj, Hasad Dengki, Iri Hati...kita ikuti lagi kisahnya...

_______________________________________________________________________________
Babak 2 - BIBIT-BIBIT KEJAYAAN

Dengan modal dan simpanan dari memiliki 11 cawangan gerai burger. Dato Jamal kemudiannya berjinak-jinak dalam bidang perkhidmatan. Pada tahun 1994, beliau telah berjaya membuka sebuah syarikat yang bernama KHEMAH MAJU SDN BHD yang berfungsi untuk menyediakan perkhidmatan khemah dan membekalkan peralatan alat-alat tulis. Dan dalam masa yang sama, beliau juga turut menceburi bidang pembinaan melalui syarikat RASMI PADI SDN BHD.

Beliau memulakan kerjaya di dalam bidang Automotif pada tahun 1995, di mana pada ketika itu beliau menjadi pengarah di PROMINENT MOTORBIKE SDN BHD. Jawatan pengarah ini telah memberi satu peluang kepada beliau untuk menunjukkan kemampuannya menguruskan sebuah syarikat di mana beliau dapat menguruskan syarikat tersebut dengan baik.

Tahun 1998, merupakan antara kemuncak kejayaan hidup Dato Jamal. Syarikat JAMAL JAYA HOLDING SDN BHD telah ditubuhkan pada tahun 1998, di mana hala tuju perniagaan syarikat ini adalah aktif di dalam bidang membekal serta menguruskan pekerja asing bagi memastikan usaha yang berterusan dan kualiti kerja dipertingkatkan dalam menjadikan syarikat ini lebih cemerlang.

Melalui syarikat ini juga, beliau telah berjaya menubuhkan 9 buah anak syarikat yang fungsinya merangkumi pelbagai bidang termasuklah perkhidmatan, perladangan, ternakan, pembinaan, tenaga pengajar, dan lain-lain.

Beliau kembali mencipta kejayaan dalam bidang Automotif dengan memegang jawatan sebagai Ketua Pegawai Eksekutif di IBM AUTOMOBILES SDN BHD. Sebagai seorang yang berinisiatif tinggi, beliau sendiri telah ke United Kingdom untuk menguruskan pengimportan kereta ke Malaysia. Tujuannya untuk memastikan kesemua kereta-kereta itu berada di dalam keadaan terbaik dan menepati citarasa pelanggan. Bagi melebarkan jalinan perniagaan, penerapan konsep 3S iaitu ‘Sales, Services and Spare Parts’ digunapakai bagi menaiktarafkan IBM AUTOMOBILES SDN BHD menjadi ‘One Stop Centre’.

Tamat Episod 1

Esok : Episod Dua -  DARI PENIAGA JALANAN, HINGGA USAHAWAN BERJAYA - Ep.2 : Sekinchan Ikan Bakar dan Kontroversi!!!



YA ALLAH, SELAMATKANLAH INSAN INI...


Insan di dalam gambar ini amat istimewa dan luarbiasa orangnya...dan hari ini merupakan tarikh ulangtahun kelahiran pemilik gambar di atas. Handsome tak ??? Gambar ini diambil ketika empunya diri berusia 13 tahun.Anda nak tahu siapa ??? Inilah dia wajah pemimpin kesayangan kita, Datuk Seri Najib Razak. Beliau dilahirkan pada 23 Julai 1953.
 

Khas untuk Datuk Seri Najib,Selamat Hari Lahir,Semoga Allah memanjangkan usia dengan kesihatan dan pemikiran yang baik untuk memacu rakyat dan negara Malaysia ke tahap yang lebih membanggakan lagi.Insya Allah.Terima Kasih kerana menunaikan janji rakyat...- Badut Rakyat

Saturday, July 21, 2012

PROMO Bulan Ramadhan! Senarai Harga Buffet Sekinchan Ikan Bakar

Jika anda masih belum memilih lokasi sesuai untuk berbuka puasa. Sekinchan Ikan Bakar merupakan satu tempat yang ideal di mana anda boleh menikmati juadah berbuka yang pelbagai dengan harga promosi dari Sekinchan Ikan Bakar yang MENARIK!!



Restoran juga ada memberi kemudahan ruang untuk bersolat sesudah waktu berbuka. Jadi apa tunggu lagi, datanglah beramai-ramai ke restoran Sekinchan Ikan Bakar dan cawangannya!

1. Sekinchan Ikan Bakar, Centrium Setiawangsa, Jalan Setiawangsa 8, 54200, Kuala Lumpur.
Hotline :  03-277 3381

2. Sekinchan Ikan Bakar, No 10-11, Jalan Proma, Sri Gombak, 68100 Batu Caves, Selangor.

3. Sekinchan Ikan Bakar, Ampang Waterfront, No 46 Jalan AWF3, Ampang Waterfront 2, 68000 Ampang.
Hotline : 013-399 2290

4. Sekinchan Ikan Bakar, No 21, Jalan Plumbum, Q7/Q, Seksyen 7 , 40000 Shah Alam, Malaysia.

TUDIAAA!! HACKERS PUNYA KERJA!!!

Demi memastikan anak-anaknya mendapat keputusan yang baik dalam peperiksaan, seorang ibu sanggup menggodam komputer sekolah bagi menukar markah peperiksaan mereka.

Catherine Venusto, 45, dituduh menukar markah anaknya daripada markah gagal iaitu F kepada M iaitu (medical atau perubatan) untuk anak perempuannya , tahun lepas.



Dia juga didakwa menukar markah anak lelakinya daripada 98 kepada 99, pada bulan Februari lalu.

Venusto pernah bekerja sebagai setiausaha pejabat pentadbiran di sekolah berkenaan sebelum berhenti dan bertugas di sekolah di daerah lain.

Dia didakwa menggunakan kata laluan milik pesuruhjaya Mary Ann Wright sebanyak 110 kali untuk membolehkannya menggodam sistem pemarkahan secara dalam talian.

Venusto juga didakwa menggunakan kata laluan milik sembilan ahli jawatankuasa pendidikan tanpa kebenaran untuk melihat emel berkaitan polisi, maklumat kontrak, laporan pekerja dan isu peribadi.

Tindakan itu terbongkar selepas Penolong Pesuruhjaya Pendidikan daerah, Jennifer Holman berasa curiga apabila mendapati nama Wright tertera dalam sistem permarkahan berkenaan.

Holman kemudiannya memaklumkan kepada polis dan selepas siasatan dilakukan, pihak berkuasa mendapati kata laluan Wright telah digodam.

Menurut Holman, pejabat pendidikan daerah sebelum ini merahsiakan nama Venusto bagi melindungi anak-anaknya, namun namanya telah didedahkan oleh pejabat peguam negara.

“Anak-anaknya tidak bersalah. Jika mereka meneruskan pengajian di sekolah sama, saya percaya kami perlu melakukan yang terbaik bagi memberikan sokongan kepada budak-budak tersebut dalam apa cara sekali pun,’’ katanya.

Dalam pada itu,  perbicaraan ke atas Venusto akan berlangsung pada 26 Julai ini dan jika disabit kesalahan, dia boleh dikenakan hukuman penjara maksimum 42 tahun.

Selain itu, dia juga berdepan denda sebanyak $90,000. - MYNEWSHUB

Cybertrooper PKR yang dapat didikan dari hackers (baca SINI) jangan buat kerja macam ni.... aku tak tuduh.. aku pesan jah....- Waris Amp

Hacker tengah mengajar Cybertrooper PKR

Peringatan di pagi Ramadhan! Insaflah Sahabat!!

Pagi ini, PaperWaris ingin kongsikan sebuah kisah buat renungan pembaca... semoga apa yang dipaparkan menjadi tauladan dan peringatan buat kita semua. InsyaAllah... Paparan menarik ini diambil dari seorang anak muda yang merupakan blogger yang cukup berbakat malah tajam daya pemikirannya. Hayatilah kisah di bawah..


Terima kasih sahabat, WAK CANANG, sumber dari blog INIGOBLOGPOLITIK

Friday, July 20, 2012

Tempat ideal untuk berbuka puasa esok?

Iklan PaperWaris Sempena Ramadhan.

Masih tercari tempat ideal untuk berbuka puasa esok? Sekinchan Ikan Bakar kini sedang menawarkan promosi sepanjang bulan Ramadhan. Datanglah berbuka di kesemua 20 cawangan restoran Sekinchan Ikan Bakar.



Segar * Halal * Sedap

Puasa Mata dari melihat kemungkaran, Puasa Hati dengan tanamkan kesabaran, Puasa Nafsu dari melakukan kemaksiatan, Puasa Mulut dari Makan dan Minum pada waktu yang tidak sepatutnya.. juga dari MENGEJI atau MENGUMPAT sesama mukmin. Semoga ibadah puasa kita semua diberkati Allah Taala. - PaperWaris.

Sunday, July 8, 2012

Konvensyen Media Sosial 1 Malaysia Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur.


Konvensyen Media Sosial 1 Malaysia Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur. Akan berlangsung pada 14 Julai 2012 bertempat di Tkt 8, Grand Ballroom, Hotel Regency, Jalan Raja Alang, Kuala Lumpur. Pendaftaran bermula seawal jam 7.30 pagi.Sila buat pra-daftar butiran diri seperti berikut melalui email;

Nama penuh:
No K/P:
No Telefon:
FB/Twitter/Blog:
Size baju:

Dan hantarkan ke email : daftarkms1m.wpkl@gmail.com
DATANGLAH BERAMAI-RAMAI!!!

Wednesday, July 4, 2012

Penghargaan Warga Emas kepada Perdana Menteri

Taman Teknologi Tinggi, Kulim, Kedah Darul Aman - "Saya nak ucap TERIMA KASIH kerana dia (PM) sayang rakyat Malaysia" - Haji Mohd Yusof bin Husin

Beliau pada ketika itu ditemuramah oleh wartawan Suara Lensa memberitahu, dia tidak sempat mengejar PM untuk menghadiahkan sendiri lukisan hasil tangannya sebagai tanda terima kasih beliau kepada Perdana Menteri Malaysia yang banyak membantu rakyat. Beliau berkata demikian semasa Karnival Jelajah Janji Ditepati baru-baru ini diadakan di sana.

Menurutnya lagi, lukisan yang menggambarkan petani sedang membanting padi itu adalah simbolik kepada perjuangan ayah Perdana Menteri, Tun abdul Razak dalam membantu rakyat, yakni orang Melayu khususnya dalam sektor industri pertanian. Manakala usaha membantu rakyat yang telah diwariskan oleh ayahnya serta mantan-mantan Perdana Menteri Malaysia, kini disambut dengan amat baik oleh Dato' Seri Najib. Terima Kasih PM. Kami menyokong anda - Paperwaris | waris amp



Penghargaan Seorang Rakyat Kepada Perdana Menteri

Peristiwa ini berlaku semasa Perdana Menteri datang ke Taman Teknologi Tinggi, Kulim, Kedah Darul Aman sewaktu Karnival Jelajah Janji Ditepati diadakan di sana.

Penghargaan daripada seorang rakyat biasa yang dari golongan petani diberikan kepada pemimpin yang berjiwa rakyat iaitu Datuk Seri Najib Tun Razak yang telah mengutamakan rakyat di hati beliau. - TQ LensaKini

Tuesday, July 3, 2012

Tragedi Berdarah - Satu Das untuk setiap GOL.

JOHOR BAHRU: Seorang anggota polis kini koma selepas ditembak empat das oleh rakan setugasnya ketika berselisih faham ketika mereka bersama-sama menonton perlawanan akhir kejohanan bola sepak Euro 2012 antara Itali dan Sepanyol menerusi skrin besar di sebuah premis hiburan, awal pagi semalam.



Pertembungan dua pasukan bola sepak gergasi Eropah itu berkesudahan Sepanyol yang terkenal dengan jolokan La Roja menumpaskan pasukan Azzurri 4-0. Kejadian berlaku di sebuah premis hiburan di Taman Nusa Bestari, di sini, pada jam 4 pagi dan mangsa seorang konstabel berusia 24 tahun berasal dari Sarawak. Sumber polis berkata, mangsa ditembak di perut sebelum rebah di tempat kejadian.

“Mangsa dimasukkan ke Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Sultanah Aminah (HSA) Johor Bahru,” katanya.

Sumber: Harian Metro